varför blöder jag?
11.06.2015
Hejhej! Börjar bli ganska orolig över min kropp just!
Jag har väldigt regelbunden mens, får nästan alltid mens på dag 30.
Den 1/5 fick jag mens då var den försenad 4 dagar.
23 dagar senare fick jag det igen. Alltså den 23/6, och väldigt sparsam blödning.
Nu har det gått 18 dagar sen jag blödde sist och nu blöder jag igen?
Aldrig hört talas om sån kort cykel. Har jag ens hunnit haft äl då? Gjorde ett g-test igår innan jag började blöda. Som självklart va neg.
Det konstiga är att ja fick blod på pappret när jag torka mig igår, sen kom de inge mer. Men idag har det kommit. Inte så mycket, räcker att jag har trosskydd bara.
Vanligtvis blöder jag igenom allt!
Det ända jag kännt sen senaste blödningen är molvärk varje dag och otroligt svullen mage..
Vad händer med min kropp?
Tacksam för sva orolig!!

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
16.06.2015
Hejsan! Jaa nån vajsing har du med dina hormoner. Jag vet tyvärr inte riktigt vad...
Kan du möjligen ha myom som bråkar med dej? Jag skulle rekommendera att du bokar tid till en barnmorska/läkare så att de får kolla upp dej. Ett ultaljud kunde vara bra att göra.
Du berättar inte om du har haft oskyddade samlag så att du kan vara/ha varit gravid. Men jag kan nästa gissa något ditåt eftersom du berättar om graviditetstest. Jag tycker inte om att du har haft molvärk och svullen mage - därför vill jag att du bokar en kontrolltid. Du kan också ha en infektion.
Sköt om dej!  Med vänlig hälsning, Annika       barnmorska - hälsovårdare