anorexikvinnan
03.08.2014
Klockan är tre på natten, mitt huvud åker karusell. Allt känns så tråkigt så motigt som att trampa i svart gyttja, anorexin maler på stup i kvarten ingen lugn och ro. Kan INTE sova, inte äta får intd motionera, får inte fara hem, är tvångsinlagd, ville inte men tyvärr är anorexin en sån sjukdom så ja aldrig kommer bli frisk. Det far alltid tillbakas till samma spår, kompassen är inställt fel, det går int att ändra den och skon är borttappad och det går ej att gå... Nu igen är jag i anorexi träsket. Allt är skit precis ALLT, deg finns 0 saker som e kul noll, hörde ni 0. Bara kvävs av ångest. Nu igen får jag inge gå inge görs något vilka begränsningar man ställs under, vem har bestämt? Vem vill att folk med ätstörningar skall bli tvångsvårdad. Finns det inget annat sätt att göra på, dessutom har jag ALDRIG ALDRIG ALDRIG skrivit på något kontrakt. Paniiiiiik ångest vad skall jag göra med,mig själv?

Ungdomsinformatören Sanna svarar
06.08.2014
Hej kära du <3
Det gör mig ont att du ska måsta må så dåligt. Det är ju nån dag sen nu, så jag hoppas att du har en bättre dag idag. Tyvärr så är det ju så med de flesta sjukdomar (också anorexi) att det kommer både bättre och sämre dagar. Vissa dagar kan man tycka att nu, nu börjar det vända och snart ser man en ljusning, men så kommer det ett bakslag sen....Det som är viktigt är att man inte tappar hoppet då de sämre dagarna kommer. Försök att koncentrera dig på de dagarna som är bättre, och kämpa dig genom de sämre. Du skriver att du aldrig kommer att bli frisk. Det är svårt att säga men det finns faktiskt välldigt många som kommit sig ut på andra sidan till ett friskt liv utan anorexi. Det går att bli frisk, men det händer inte på ett ögonblick. Har man varit jätte dåligt i skick, (det gäller många sjukdomar) så måste man ha tålamod och låta det ta sin tid att bli frisk. Du är på ett bra ställe, med folk som är experter på att hjälpa dig. Lita på dem, det ligger i deras intresse att du ska bli frisk och att allt ska gå bra för dig. De vill dig inget illa, bara hjälpa. Men de kan inte hjälpa om du inte tillåter dem att hjälpa dig.
Jag hoppas du hittar tillbaka till orken och kämparglöden att gå vidare. Både för din egen skull och också för dina nära och kära som så gärna vill att du ska bli frisk och få leva ett bra liv.
Många kramar från ungdomsinformatören Sanna