anoreximonstret
04.07.2014
Hej monstret pånytt! Men nu har jag nya nyheter åt er vet int vad jag skall säga eller hur det känns, idag fick jag bort tuben på magen, eftersom jag lovat att börja äta, så idag har jag konsumerat en tallrik med 1/2portion sallad o två köttbullar o lite fullkornsris. Men jag har bara lovat, det känns endå så fel alltihopan int e ja kvittanorexin för det. Ja uschamig kan någon själ svara på varför jag tar psykmedicin? Allt bara känns så fel å dumt!

Ungdomsinformatören Liselott svarar
Praktikant vid Decibel Angelica svarar
10.07.2014
Hej igen vännen!
Vet du, idag har vi inte så mycket direkta svar att ge, men nog en maaaassa själslig tröst, stöd, förståelse och en innerlig önskan att du orkar kämpa lite till. En minut i gången. Du VET att du är på rätt väg, din inre röst säger det, den inre rösten som verkligen är du och inte monstret. Så lyssna på dig själv nu. Och på dina vårdare och läkare. De vet vad de sysslar med, de KAN det här. Bara ge dem din tilltro, lita på dem, och andas. En minut i gången. Kanske det kan hjälpa att bara titta på klockan ibland, se på sekundvisaren, och inte tänka något alls under tiden. Bara leva. Inget mer än leva. Snart har det gått många minuter, timmar och dagar och vartefter blir den riktiga du starkare.
Stoooooooooooooooooooor kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam
hälsar ungdomsinformatören Liselott och storasyster-sommarjobbaren Angelica