arma fula cancer
28.07.2014
Hej! Varför är det en sånhär dålig dag nu, idag har jag hittills bara ropat jag e så hungrig och har så mykke smärtor. Jag har OBEHAG av stället av sjukhus, alla nålar, alla sjukdomar, allt som tar sjukt, att inte kunna ta hand om sig själv, att vara liten och smal. Jag är så smal så äcklig och ful så fruktansvärt smal ser ungfär ut som om jag just skulle ha börjat i dagis! Alla vårdare säger att läget är extremt allvarligt och att man nu inte vet vad som händer om inte maten börjar hållas i mig och inte diarren slutar. NU KÄRA SJUKDOM GE UPP! Jag e trött på sjukdomen så arma trött nu vill jag vara ett friskt växande barn och ingen skrutt som ligger i sängen dagar i ända!!!
Angelica
Praktikant vid Decibel Angelica svarar

Ungdomsinformatörerna Sanna och Lena svarar
29.07.2014
Hej!
Oj nej att det är en sämre dag igen. :( När man har en sämre dag brukar allt annat också kännas värre än annars. Visst, du har varit på sjukhus redan så länge att du har rätt att vara led och ha obehag, du har rätt att känna det du gör. Du har rätt att hata sjukdomen och allt som den gör åt dig och tar ifrån dig. Du har rätt att vilja sluta vara trött och känna smärta.
Men försök ändå att inte hålla fast vid just de här negativa känslorna alltför länge, de får dig att bara må sämre. Försök tänka på något positivit istället, få dina tankar riktat till något annat för en stund även om det känns svårt. Efter det kanske det känns pikupikulite bättre. Hoppas vi. Kanske du kan be någon läsa åt dig en stund? Kanske du kan spela något på telefonen? Kanske du kan lyssna på musik? Kanske titta lite på tv? Försök att sjunka in i en annan värld för en liten stund och se och känna något annat än sjukdomen för en liten stund, så att allt inte blir för tungt och negativt.
Hoppas på en bättre stund och en bättre dag imorgon! Kämpa på! <3
Hälsar Lena, Sanna och Angelica
ps. märkte du den fina kommentaren du fått! <3