Diarré
25.01.2015
Jag sög av en kille för bara några dagar sedan utan skydd och nu har jag diarré och min kompis skrämde mig lite om att det kanske är en könssjukdom. Jag är rätt ny och det här var bara den andra killen jag sög av. Så tänkte, vad kan det skada att fråga någonstans. Så tror du/ni att det kan vara det eller är jag bara peranoid? Orolig tjej

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
27.01.2015
Hej Orolig tjej! Nej du kan nog inte ha fått någon könssjukdom som visar sig som diarré! Vintertid går ofta maginfluensor - troligen har du en släng av något sådant. Förhoppningsvis har det rätt upp sig nu eftersom det har gått några dagar sedan du skrev din fråga.
Sen kanske du kan fundera lite på din tanke med att suga av killar. Jag hoppas att du är i så pass fast förhållande att det handlar om att ge och ta, inte enbart om sex och att du utför "tjänster". Om "inte-okej-sex" kan du gärna läsa mera om här. Det här var förra månadens tema hos oss och det har väckt många känslor och reaktioner.
Hör gärna av dej igen om du vill fundera!
Var rädd om dej!   Med vänlig hälsning,   Annika   barnmorska - hälsovårdare