efter sol kmr... LEUKEMI
23.07.2014
efter sol kommer regn eller hur vade? Idag har jag haft en outhärdig smärta så idag har jag skrikti och gråtit, har också drabbats av jätte hård mage, så nu får jag läkemedel för det också. Trots all smärta och trots allt skrik finns det en annan sida, snart kanske jag blir frisk vem vet ingen! varför skall mn drabbas av cancer o jag som har hela livet framför mig vrför just jag? Idag fick jag också besök av demdär lustiga clownerna. Men just då hade jag som värst smärta så jg bara skrek. Min vårdare höll mig i handen hela tiden och försökte lugna ner mig men när smärtan blir för stor så får det inte, smärtpumpen är på men tydligen är man rädd att ge mera medicin eftersom jag blir lätt dåsig och riktigt utan krafter åså slutar mgen att fungera. Idag har jag ritat massor och lagat i min album där jag samlar på bilder, slangar, plåster, en bild på Tor finns oxå. Nu har jag både Tor och Ove, de ger mig all kärlek när jag behöver det mest leukemitjejjen
Angelica
Praktikant vid Decibel Angelica svarar

Ungdomsinformatörerna Sanna och Lena svarar
24.07.2014
Hej igen vännen!
...Och efter regnet kommer solen fram - det kanske inte händer genast, men den kommer! Vi hoppas på att det är så med dig också, fastän smärtan har varit outhärdlig igår, är det kanske en bättre dag i dag, imorgon, eller i övermorgon. Som du själv säger - trots all smärta och skrik finns chansen att du kan bli frisk - håll fast vid den tanken! Det finns inga förklaringar varför någon insjuknar medan en annan inte gör det, det är bara en till av livets gåtor. Något som man bara måste acceptera, även om det inte känns rättvist. Men också något man kan kämpa och fightas emot - precis som du gör, fortsätt så!
Clownerna kommer säkert igen, kanske du nästa gång har en bättre dag och kan njuta av dem också - det hoppas vi på! Bra att du orkat rita och pyssla i ditt album, skönt att du kunnat koncentrera dig på något annat än smärtan en stund åtminstone. Krama om Tor och Ove och känn deras kärlek! <3
Vi tänker på dig och hoppas på en bättre dag!
Hälsar ungdomsinformatörerna Lena och Sanna och sommarjobbaren/storasystern Angelica