får ni nog av mig? säkert Leukemitjejen
14.07.2014
alltså javet jag måst sluta skriva ni har ju 7011 tusen andra frågor att svara på!
Men nu ede så att jag denhär veckan någon dag smska ta dedär ryggmergsprovet j tror de hette så, de e nå me nå nål i ryggen, sist när jag tog det gick det överstyr så att jag bara ropa o skrek o andades snabbt. Idag fick jag reda på att denhär veckan, vet dock ingen dag men AJ! Usch vad jag hatar när det tar ont, jag vill ha sådana smärtor som går över med plåster men domhär smärtorna gör mig galen. Jag får alltid bedövningssalva och får alltid vara nära min egenvårdare men jag klarar int av att ta provet. Då ja minns hur jag var förra gången å då var endå mamma o pappa med, men de enu nånstans dit i Spanien på semester. Så nu får ja säkert h med mig många som håller fast mig. Jag måst no vara ett jobbigt barn på sjukhuset som är såhär krävande hela tiden ede något fel ede inte smärta så är det att jag inte vill o tycker allt e pinigt! Men ryggmergsprov är något av det värsta jagvet.
å på tal om dethär med att göra saker, då det tyvärr int finns så myki j orkar med här, de har ju nog shema här när olika saker är t.ex. på onsdag-morgon har de pyssel jag har nog varit några gånger, men då ja aldrig orkar vara nålänge. Jag tycker om att (rita, har också ett dockhus som jag inreder jg tycker myki om design läser tidningar klipper o klistrar o gör saker. Nästa vecka blir det permision o sedan skall jag vara isolerad i 2veckor när jag går igenom en operation...
Angelica
Praktikant vid Decibel Angelica svarar

Ungdomsinformatörerna Sanna och Lena svarar
17.07.2014
Hej!
Som vi sagt tidigare behöver du inte sluta skriva till oss eller be om ursäkt att du skriver, vi är här för dig och fastän vi "bara" kan kommunicera genom text så bryr vi oss faktiskt om dig och vill gärna höra hur det går. <3
Nu läste vi redan att du klarade ryggmärgsprovet trots smärtan. Vi är stolta över dig! Du klarade av det trots smärtan! Och nej, du ska inte fundera på att du skulle vara ett jobbigt barn eller hacka ner på dig själv, vårdarna är där för dig och också de bryr sig om dig. Det du måste gå igenom är jobbigt i sig, fundera inte på om du är för krävande eller för jobbig, du behöver all energi till att kämpa med sjukdomen som kastar bara flera gropar framför dig låter det som. Men fortsätt kämpa, en dag i taget!
Det är förståeligt att du inte orkar göra så mycket, men det är ju kul att du kunnat delta i några aktiviteter ändå. Som ett tips på vad du kunde driva tiden med: kanske du ibland kunde spela något spel (typ sällskapsspel som monopol el. ngt liknande) med någon av de andra där? Om de inte har spel där på avdelningen kan du ju be dina föräldrar komma med något spel du gillar?
Vi hörs igen!
Massor med kramar skickar ungdomsinformatörerna Lena och Sanna och sommarjobbaren/storasystern Angelica