födelsemärke på handleden
27.01.2014
Jag har ett fått ett födelsemärke på handleden, det är rosa/rött & liknar lite en finne. Men det är ingen finne för den har varin där nu i ca 1år. Så kan det vara någon sjukdom eller något?
ööö

Ungdomsinformatören Liselott svarar
03.02.2014
Hej igen ööö!
Troligen är det inget farligt. Kanske är det just precis ett födelsemärke. Kanske är det en vårta? Om den sett likadan ut i ett år nu, så är det garanterat inget farligt - för allt som är farligt borde ha växt och förändrats. Men ta för säkerhets skull och visa märket på handleden åt skolhälsovårdaren. Är det tex en vårta så kan hon berätta vad du ska göra för att få bort den.
Fråga mera bara ifall det är något mer du undrar över :)
Hälsar ungdomsinformatören Liselott