galen&nöjd 2
19.06.2014
Jag som skrev brevet med rubriken galen&nöjd. Tack för svar jag är stolt och nöjd över mig själv. Då ni nämde om hunden, glömde jag faktiskt skriva att jag äger en golden retriver som jag fick när.jag var riktigt riktigt sjuk. När det var som allra värst, då såg jag inte hunden ens, men den hjälpte nog endå. Jo hundar e härliga och kan faktiskt hjälpa människor att bli friska.
Idag skall jag på ätträning, idag skall jag visa åt min ättränare att jag kan, idag skall jag äta en glass IDAG bara IDAG, idag e jag frisk idag mår bra idag får jag äta idag får jag känna mig stolt över mig själv. Kan berätta att min familj började skratta o log väldigt länge när jag visade kladdkakan och verkligen åt av den själv- de är stolta över mig. Jag är stolt och otroligt tacksam för all vård och all hjälp jag fått av alla -TACK. Sedan vill jag passa på att tacka er, för att ni står fast i vått&torrt, och det är säkert jobbigt att få meddelande av personer som har det jobbigt, man grubblar säkert över dem åså- men var stolta över er själva, det är ni värda KRAM <3

Ungdomsinformatören Liselott svarar
Praktikant vid Decibel Angelica svarar
24.06.2014
Hej igen vännen!
Voj sötis, nu ska vi döpa om dig till "Galet nöjd" istället för "galen&nöjd"! För vi är galet nöjda över dig och dina framsteg, galet mycket stolta över dig och galet glada att läsa din "fråga". Jo, både du och vi vet att vissa dagar är bättre och andra sämre, men med den inställning du har nu så blir de bra dagarna bara fler och fler, det tror vi stenhårt på!!! Håll kvar den här känslan du beskriver nu och använd den för att försöka nå till den dag när du kan se bakåt och konstatera att det du skrev, "IDAG bara IDAG, idag e jag frisk idag mår bra idag får jag äta idag får jag känna mig stolt över mig själv", har stämt in varje dag de senaste veckorna, de senaste månaderna osv! Vi tror på dig!!!
"Frågor" som dina med historier om kladdkakor och golden retrivrar är sådana vi lever för här på Decibel. Solskenshistorierna gör att vi orkar hoppas. För även när de tyngsta frågorna kommer känner vi ändå hopp. Jo, mycket som kommer hit är tungt för dem som genomlever det och ofta tänker vi länge efteråt på dem, undrar hur det gick och önskar innerligt att vi gjorde någon skillnad för dem. Så att läsa frågor som den här är som löneförhöjning, som det vackraste av väder och som en varm klapp på axeln. Så tack själv, gumman <3 <3 <3
En megasuperdupergigantsktstor kram tillbaka - och krama din hund från oss också när du ser honom/henne! Ingen älskar så villkorslöst och okomplicerat som en hund och vi är tacksamma att du har din egen lyckokälla av det här slaget! Och krama dina familjemedlemmar också <3! Och ättränaren och vårdpersonalen på samma gång! Och ååååå vad vi skulle vilja krama dig nu!
Hälsar ungdomsinformatören Liselott och storasyster-sommarjobbaren Angelica