galen&nöjd
01.08.2014
Jag som har skrivit hit för en stund sedan galen och nöjd borde rubrikerna vara. Det handlar om mitt kämpande mot anorexin. Vet ni har haft en väldigt dålig period nu. Har varit in på behandlingar. Jag slutade äta, eftersom jag såg något opassande på tv. Nu har jag begränsat mig själv. Hemma finns ingen våg ingen tv, bara en dator med några få sidor. Har tagit bort facebook och instagram bara för att jag inte vill bli SJUKARE. Äter gör jag nog nu, men det är tankarna och ångesten som är den sjuka delen av mig. Jag är påväg bort, det tar evigheter men vem bryr sig "ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid"

Ungdomsinformatören Sanna svarar
05.08.2014
Hejsan, kära du!
Det tar ju tid att bli frisk från alla sjukdomar, vissa längre och andra kortare. För alla kommer det både bättre och sämre dagar, oberoende av vad för slags sjukdom det är frågan om. När du är inne på behandlingar är du bland experter. Experter på att hjälpa just dig <3 Ta vara på den hjälpen, låt dem hjälpa dig. Tro på vad de säger och lyd deras råd. De vill ditt allra allra bästa. Det ligger i deras intresse att allt ska gå bra för dig :) Just nu har vi våra ätstörningsexperter på semester eller så ska de byta jobb, så nu just har vi ingen som kan hjälpa oss med svaret. Men eftersom du redan är i behandlingsrullorna så hoppas jag att du ska få hjälp av yrkeskunniga människor som vet hur det är att vara sjuk och som kan hjälpa dig att bli frisk. Det måste få ta sin tid. Jag skulle inte tro att du fick din sjukdom över en natt och därför går den inte över heller på noll tid. Försök att orka över svackorna och gläds över alla framsteg fast de skulle vara aldrig så små. Även ett minimini pytte steg framåt är ETT STEG I RÄTT RIKTNING, kom ihåg det!
Hör av dig igen, vi finns här för dig 24/7
Kram från ungdomsinformatören Sanna