godnatt nu sövs jag
19.07.2014
Godnatt decibel nu sövs leukemitjejjen ner det är mitt i natten. Jag har varit så hysterisk idag bara gråtit och mina vårdare har turats om att ha mig i famnen. De har bestämt att ja skall vara nedsövd enda till Söndag morgon. Har inte ätit på vem vet når idag hr jag skrikitoch gråtit. för smärtor och hunger. Ingenting har ja fått äta bara vatten i tuttflaska. Usch vad jag är rädd. Tor ligger på magen snart händer det- det kommer gå bra det tror jag på bara jag nu får slipp bort från smärtor och bli sövd. Jag tycker det ät obehagligt att sövas ner med mask. Har nog gjort det förut. Brukar få ligga i någon vårdares famn medans de söver. Lökarna är bra på att förklara allt!
Angelica
Praktikant vid Decibel Angelica svarar

Ungdomsinformatörerna Sanna och Lena svarar
21.07.2014
Hej!
Det är helt naturligt att vara rädd för större (och också mindre) operationer och man har all rätt att gråta och vara osäker. Gråt du när du känner för det. Och vännen, du klarade ju operationen trots alla obehagligheter. Läkarna och skötarna gör sitt bästa för att du ska känna dig så trygg som möjligt, bra att du kan söka trygghet i deras famnar och i Tors omfamningar.
Du ska veta att vi tänker på dig och vi skickar dig massor med styrka! <3
Hälsar ungdomsinformatörerna Lena och Sanna och sommarjobbaren/storasystern Angelica