Har fortfarande ont i magen!
17.02.2014
Hej igen, är den som ställde en fråga och sa att jag haft ont i magen, och jag har det fortfarande! Har samtidigt också mått illa ibland, men inte spytt. Jag har varit hemma från skolan idag eftersom jag inte orkar göra något, inte heller läxor! Jag ska nog ta in smärtstillande medicin, men kan jag vara allergisk mot nån slags mat? Tacksam för svar! Orolig tjej

Ungdomsinformatören Lena svarar
18.02.2014
Hej!
Men äschdå att magknipen ännu inte gått om! :( Vi tycker nog att du ska gå och visa upp dig till skolhälsovårdaren (när du går tillbaka till skolan) eller hvc:n för att reda ut vad det egentligen är frågan om. Det kanske inte är något farligare än vanlig magsjuka (utan uppkastningar), men det är bra att kolla upp i varje fall.
Det kan ju hända att du är allergisk mot något, men oftast är symptomen på allergi inte illamående. Och om det skulle vara frågan om att du ätit något opassligt, borde det nog ha gått om redan.
Gå nu och visa upp det, för säkerhets skull!
Hälsar ungdomsinformatören Lena