Hej hej leukemitjejjen pånytt
21.07.2014
usch och fy och blä för cancer. Idag var det hälsogranskning eftersom jag är i ett allvarligt läge på 12år väger jag ynka 24kg nu. 24kg snart är jag bara skinn och ben. Precis såhär liten var jag när jag började i lågstadiet, men nu får jag för allt på 6:an egentligen på 7:an. Det var så pass allvarligt med min vikt och när jag spyr så att jag bara svimmar eller så gråter jag tills jag somnar.Allt tar på krafterna att spy, att gråta, att ha smärtor, att vara ensam, att vara liten och rädd, jag är så rädd så jag bara gråter, det ärint något kvar av min kropp. Min mun eså sjuk den har gått söbder typ så jag får sitta pämed isbitar i munnen, för att det skall lindra smärtan, mina tänder försöker de borsta men jag hamnar nog att laga nya tänder, för alla dessa mediciner har gjort mina tänder svaga. Jag vill vara som en kvinna, det är ju typ nu som bröst och puberteten startars igång för de flesta. Jag vill int ligga här, känna mig liten späd precis som en hjälplös bejbis, ja javet att jag inte är gammal jag är ju nog liten, men då de känns så taskigt när jag är så liten för min ålder...
Int sa ja nå om att jag behövde bajsa, men de följer tydligen upp det oxå, så då fick ja nå läkemedel så allt kom ut, det känns oerhört pinsamt så pinsamt åååh :/ det är riktigt så att man rodnar de e så pinsamt, å sen när de efter en stund kommer för att se om magen fungerat allt känns som så taskigt så taskigt pinsamt pinsamt pinsamt!!! Jag vill inte ha blöja, barnblöja exackt sådana man har på 3,4 åringar paketen ser lika ut å allt. Uschfyåblääää.
Jag är så liten och så ensam, idag har jag tittat på tv hela dagen lång, hälsogranskningengjordes ju i sängen, det finns tydligen liftar dom kan väga en i. Jag somnar inte om kvällarna, bara ligger och gråter, men nujust får ja inte vara i människors famn. Men mina vårdare en i taget, brukar sjunga för mig you are my sunshine, o en massa låtar. då somnar jag nog till sist, men det tar länge, jag saknar att ligga på mage, det gjorde jag alltid förut, men nu får jag bara ligga på rygg och på en sida, de är ofta och byter om sida, int vet jag varför men de måst väl... Det kan hända att de söver mig pånytt så får jag extra mycket mat och så skall dränerna bort å de kan vara att de blir isåfall flera dagar för de sa att när jag lider sådär myki ska de kanske söva ner mig så jag inte behöver gråta och vara ledsen... Tack för att ni finns. <3

Ungdomsinformatören Lena svarar
24.07.2014
Hej!
Oj nej, vad hemskt att höra att du har det sådär jobbigt, vi önskar att vi kunde krama om dig, eller åtminstone att nån kunde göra det - men det lyckas ju inte pga isoleringen. :/ Det är nog oundvikligt att det kommer sämre och hemska dagar efter en så svår operation som du gått igenom - men så kommer det ju också de bättre dagarna, som du skrev om i en nyare "fråga". Försök att tänka på de goda dagarna och stunderna och den goda känslan när det känns som svårast.
Vad härligt att dina vårdare försöker trösta dig genom att sjunga, du är värd all tröst och omsorg du får. Kämpa vidare! <3
Hälsar ungdomsinformatören Lena