Hjälp
24.07.2016
Hej, jag började ha sex med min kille för 3 veckor sedan. Jag har nu fått en eller fler små jubilerar i slidan, det kliar och jag blir väldigt lätt kissignödig. Har även grumligt urin. Harr detta nu i 1-2 veckor, vad ska jag göra? Findus

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
26.07.2016
Hej, Findus,
Jag är inte alldeles säker på vad det är du menar att du har i slidan, eftersom jag tror att detär autocorrect som har varit framme.
( du skriver att du har små "jubilerar" i slidan) men jag tycker att det låter som om du har en urinvägsinfektion eller liknande eftersomdu skriver att urinen är grumlig och att du ofta blir kissnödig.
Att det kliar mycket är nog också ett tecken på att allt inte står rätt till. Så jag tycker att du skall gå till hvc och lämna ett urinprov, och diskutera med en läkare eller sköterska om klådan. Gör det direkt, det är inte bra att gå omkring med en urinvägsinfektion.
Kom också ihåg att dricka mycket nu då det är varmt. Om det visar sig vara en urinvägsinfektion så behöver du en antibiotikakur för att bli bra, och om det ät t.ex. Svampinfektion så kan du köpa en salva receptfritt å apoteket. Men om det är första gången du lider av klåda i underlivet så är det bra om du diskuterar saken med en läkare innan du börjar behandla dig.
Ta tag i saken så fort som möjligt så hinner du ännu njuta av sommaren.
Kram Tessi