hjälp fort!!
04.01.2014
Hjälp under senaste tiden hat jag helt plötsligt fått ont i hjärtat, det tar sjukt när jag andas in .. sen om jag andas in jätte djupt så knäpper det liksom till och så försvinner det. och ja de börja för en tid sen då kom de int alls ofta typ 1veckas mellanrum mer men nu har jag det flera ggr per dag.. så vad kan det va?? flicka99

Ungdomsinformatörerna Liselott och Lena svarar
08.01.2014
Hej flicka99!
Hoppas symptomerna gått om, det har ju ändå gått några dagar sedan du skickade din fråga. Men det låter illa att du har problem med hjärtat och andningen, det bästa är nog att du går till läkaren eller åtminstone skolhälsovårdaren och förklarar dina symptom för säkerhetsskull för att få reda på vad det är frågan om. Berätta också för dina föräldrar så kan de ta dig tex till läkaren.
Det kan bra hända att det är frågan om något av de saker som Jill nämner i sin kommentar och det kan också hända att det inte är något allvarligt, att det bara är något tillfälligt. Den lönar sig ändå alltid att kolla upp saken när det gäller så pass viktiga funktioner som andning och hjärta.
Vi håller tummarna!
Hälsar ungdomsinformatörerna Lena och Liselott