hjälp mig NU GENAST!
08.08.2014
Hur skall jag orka komma mig upp idag? Allt känns så dåligt. Madde har vari in jätte många gånger å frågat om de kan komma och klä mig nu. Men jag vill bara sova. Jag bara gråter o gråter inombords har smärtor som int går att förklara. Hjälp mig nu, jag måst bort härifrån!

Ungdomsinformatören Sanna svarar
08.08.2014
Hej, kanske du är uppe nu redan, eller så är du inte. Måste man stiga upp varje dag? Kan man inte ha en vilodag från det också? Kanske det inte är hela världen fast du inte skulle klä på dig alls idag. Berätta hur det känns för Madde om du inte redan gjort det. Hon verkar ju vara en alldeles ljuvlig vårdare. Det verkar de alla vara som du har omkring dig. Kanske du kan försöka tänka på hur kul det var då ni var ute med cyckeln, köpte lösgodis och allt. Om du inte stiger upp kan du ju inte göra det flera gånger. Ibland behöver vi nån morot/dragplåster så att vi ska orka vidare. Och när var det ni skulle ha dendär filmkvällen? Har den varit eller är den ikväll, den kan du ju inte missa. Kanske ni kan planera nåt lite extra så det känns som att dagen kan bli en bra dag. Det är ju iaf fredag...då ska det vara lite fredagsfeelis ;) Här på kontoret brukar vi ibland på fredagarna tokdansa till nån bra låt från radion och som tur var är vi oftast bara två här så ingen ser oss :D
Antagligen får du redan en massa smärtlindrande men om du känner att du behöver mera kan du säkert begära det. Vi har alla våra bättre och sämre dagar. Du har orkat och varit så tapper så länge så det är helt självklart att du måste få ha en sämre dag emellan. Många skulle inte orkat och klarat så mycket som du. Jag tycker du kan vara mycket stolt över dig själv, stolt och nöjd. Låt det komma en sämre dag ibland, du vet att nästa dag är en bättre. Huvudsaken att du inte ger upp <3 <3 <3
Kämpa vidare, vi finns här för dig!!!
Hälsar ungdomsinformatören Sanna