idag är det en ny dag cancer kämpen
31.07.2014
Hyäk idag var det cvk byte. Ropade å grät genom hela insättningen. Allt skulle säkert gå bra men jag måste kämpa emot vårdarna när det tar ont. Därför sparkar jag eller slår. Nå de har ju int världens svårast att få ner mig på rygg och hållit i mig så de kan sticka. Det är inte jag, det är cancern som gör mig rädd! Försöker tappert kämpa emot, när jag vill göra något själv. Hela tiden vid duscning, morom kvällstvätt.vid.blöjbyte.vid maten över ALLT! Det känns så taskigt... Madelen e 25 år hon e en av mina 100 vårdare. Hon låter mig alltid försöka hjälpa till. I duschen får jag lägga tvålen om jag orkar och vid blöjbyte får jag verkligen försöka själv men de blöjor som används på mig är verkligen svåra med dendär tejpen. Äta får jag alltid pröva själv hahha idag när jag satt med Madde så somnade jag två gånger vid matbordet så då hjälpte hon till åså. Imr ede min tur att önska maträtt tänkte beställa spagetti o murosås. Det är evigheter sedan jag åt det åså ska ja ha Melon... Det är ganska skönt att maten börjat smaka bara det hålls kvar. Och ps. Mitt ljusa lockiga hår har börjat växa ut, snart har jag hår och inte bara ett kalt huvu.

Ungdomsinformatören Sanna svarar
01.08.2014
Hej, kära du <3
Usch att du ska måsta genom allt detta :( Men du kämpar verkligen tappert. Låter bra att du har Madde som vårdare som förstår att du också vill kunna prova själv. Kan tänka mig att det inte är så lätt att få fast en blöja på sig själv, duktiga du om du klarar det <3 <3 <3 man ska ju nästan böja sig dubbelt, jag får nästan ont i ryggen bara av att tänka på det.
Misströsta inte om det inte alltid går som du vill men du måste iaf få prova. Lyxigt att du får välja maten :) Har ni olika turor så att alla ska få önska sin favorit mat nån gång? Spagetti och murosås är jätte gott, jag brukar tycka att det blir ännu godare att sätta riven ost på så blir det riktigt smaskigt. Nu blir jag ju nästan hungrig här fast jag faktiskt ätit för en stund sen. Hoppas allt gick bra med spagettin, det kan ju vara lite knepigt att få i sig de långa trådarna. Låter suveränt att maten smakar för dig, det är ett viktigt steg i rätt riktning. Och sen att ditt fina ljusa lockiga hår håller på och komma tillbaka, det är ju helt otroligt!!!! Låter ändå som att du haft en ganska bra dag fast du haft ont och varit rädd. Försök koncentrera dig på det som är bra och glöm det dåliga. Alla dagar innehåller båda sakerna, tyvärr. Hoppas du får ett fint veckoslut, får äta mera god mat som hålls in och att ditt fina hår växer ännu lite lägre fram.
Kram från ungdomsinformatören Sanna