Jättestark o plötslig smärta i bakhuvudet
30.01.2016
Hej!
Ibland, ofta då jag rör på mig på något vis, får jag en jättestark o plötslig smärta i vänstra bakhuvud. Det känns som om någon skulle ha stuckit i en kniv i huvudet. Den plötsliga smärtan sker på en gång o avtar helt efter ca 1 minut elr mera. Sker sällan, men det har skett sedan jag varit liten. Vad är det?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
01.02.2016
Hej,
Huvudvärk kan bero på massor av olika orsaker, och oftast känns huvudvärken allvarligare än den i själva verket är. Men jag tycker att du skall gå och tala om din huvudvärk med din skolhälsovårdare och vid behov kan ni boka en tid till läkare. Oftast är huvudvärken helt ofarlig men ibland kan det också vara ett tecken på att någonting är fel, och för att veta hur det står till i just ditt fall så kan det vara bra om en läkare fick ta ställning till saken.
Kram
Tessi