knä ont
03.10.2015
Hej,jag har problem med mitt knä och det började för 2 månader sedan när jag stukade knät riktigt ordentligt!Kändes som om något gick sönder.Men jag gick runt och hoppade på ett ben i cirka en och en halv vecka. Knät var uppsvällt ranglig och gjorde fruktansvärt ont.Så jag hade ett stödbandage som hjälp.jag sa åt mamma att om vi skulle åka och titta till så det inte var något som hade hänt i knät.Men i min familj så har det alltid varit så bara om man har något akut som t.ex. brutit armen då åker man till sjukhuset men annars så får man bara klara sig. Så nu har problemen kommit till baka med svullet knä och det gör så fruktansvärt ont!Och jag tror att jag fick till baka problemen p.g.a.att jag spelade innebandy i skolan. Så nu hoppar jag på ett ben igen och det känns lika ranglig och uppsvällt...Vad ska jag göra är rädd att det har hänt något anonym

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
08.10.2015
Hej.
Precis som Anders (som kommenterat ditt inlägg) så tycker jag att du skall gå till läkaren och visa upp knät. Ingen annan människa kan ju känna hur det känns just i ditt knä så därför är det viktigt att du lyssnar på din egen kropp. Och om det känns som att föräldrarna inte riktigt tar det på allvar så kan du börja med att gå via skolhälsovårdaren och höra vad hen har för åsikt.
Gå till läkaren och visa upp dig så får hen ta ställning till saken!
Kram,
Tessi