Knöl i munnen
17.08.2015
Hej jag märkte att hag har två små "kulor" inne i huden mellan övreläpp och näsan. De är mindre än ärtor och är skarpa. De är röda om man kollar på innsidan av läppen. Vad kan det vara? Har jag cancer? Baa naan

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
18.08.2015
Hej,
Jag tror inte att du behöver bekymra dig över cancer. Eftersom jag inte vet hur "kulorna" ser ut så kan jag inte med säkerhet uttala mig om vad de är, men det är inte ovanligt att man kan ha små knölar inne i läpparna en ganska lång tid t.ex. efter att man skadat sig. Så du kan fundera på om du i något skede har fallit eller fått något hårt slag mot läppen som orsakat "fläskläpp", isåfall kan de små kulorna vara små "ärr" som blivit kavr efter dem.
Om du är väldigt orolig så kan du gå till din skolhälsovårdare och be henne titta på dem. Men jag tror som sagt inte att det är någonting att bekymra sig över.
Kram
Tessi