kom och ta mig långt härifrån leukemiflickan
12.08.2014
Kan någon snälla ta mig bort härifrån NU, jag vill bara se vår vita stora bil och sätta mig i min stol och åka hem, vara med mamma, pappa, storebror, kompisat, släktingar. Jag saknar dem jätte mycket, jag har så dåligt imunförsvar så någon får inte hälsa på mig, och nu får jag absolut inte gå ut till stan eller så. Jag orkar inte mer nu! Madde har som tur var kvällskifte hon brukar få mig att somna, när jag behöver sova som tex nu, jag är så trött så trött, men det är dag å då skall man tydligen vara vaken på detta ställe med en massa lekterapier, målterapier, psykologträffar, för att man skall i duschen för att vårdarna skall kunna ta hand om en. Men när jag är trött på dagen så orkar jag inte, då måste jag få sova, men jag klarar inte av att somna själv. Idag sa jag nej till duschen, men de fick tydligen övertalat mig att komma i duschsäng, de har skaffat en ny duschsäng som är riktigt tänkt för barn o den.e riktogt bra men det är int nå roligt att ligga där naken. Sa att jag idag ville endast ha trosor men de lag endå en blöja på mig, varför får inte mitt NEJ vara NEJ! Madde har försökat förklara åt mig varför men jag förstår inte o jag vill inte förstå jag orkar int höra pådomdär skvatter- männskorna de enda de gör e att prata o försöka övertala en, och hat en massa rapporteringar hit o dit jo jag vet för jag hat rummet mitt emot kansliet eftersom.jag måste ligga där när jag är otrygg. Hatar sjukhus, cancer, mig själv min kropp ingen vill se ut som jag gör jag e helt förskräckligt smal o skör liten och späd, vill bara gråta och krama någon som kan ge tröst, alla mina gosedjur e i tvättmaskinen eftersom de måste dit för att det tydligen kommit på dem av min diarre och kräkningar.

Ungdomsinformatören Sanna svarar
21.08.2014
Hej, ledsamt att du igen hade en sämre dag :( Det är ju nån tid sen  du skrev den här frågan. Jag kan sååååå förstå att du allra allra heslt skulle vilja åka hem med din familj och bara njuta tillsammans med dem. Tänk vad det finns många tonåringar som inte förstår att uppskatta vad de har. De som skriker och gnäller och härjar med sina nära och kära, de tar förgivet att de alltid ska få vara tillsammans med dem. Jag misstänker att alla och envar skulle må bra av att byta en dag eller två med dig. Det skulle definitivt bli ett uppvaknande för de allra flesta.
Hoppas du har en bättre dag idag.
Kramar från ungdomsinformatören Sanna