konstigt huvud
28.06.2015
Hej! För tyyp 3-4 veckor sedan satt jag å läste nå engelsk text på facebook, men efter en stund tycktes ja inte förstå vad jag läste/kastade om bokstäverna så det blev något annat och plötsligt börja de bulta i vänstra sidan av huvu(de tog int sjukt) och så blev det lite suddigt "nere" på ögonen och jag skulle säga en mening men jag tror jag sa den fel, försökte också skriva ett sms men många av orden blev helt fel, jag kunde helt enkelt inte stava. Jag blev ju rädd så hjärtat började rusa, det varade kanske 5-10 min och efteråt var jag skakis hela kvällen (hände ca kl 18.30) och spydde en gång fast jag inte mådde illa, hade bara kväljningar ibland(hände ca kl 23) kändes också konstigt efteråt, lite obehaglig huvudvärk efter kl 18.30((. I sommrast hade jag huvudvärk i ca 1-2 veckor, feber som hoppade från 35.2-38 inågra dagarockså. Dom tog ryggmärgsprov för borrelia men det visade negativt, så tog dom för mycket så jag hamnade in till sjukh.igen och dom satte in blod i ryggen, huvudvärken gick om några dagar efter det)). Ringde till hvc och tänkte beställa tid till någon undersökning för en vecka tillbaks men hon sa det lät som ett migränanfall? Har aldrig haft det förut, och det kom ju så plötsligt. Borde ja kolla upp? Kan det ha varit en liten hjärnblödning?

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
30.06.2015
Hejsan! Oj jag förstår verkligen att du blev skraj! Obehagligt! Men jag tror också att du kan ha haft ett migränanfall, precis som sjukskötaren trodde. Ta kontakt till akut-sjukvården nästa gång, dagtid din hvc och efter kl 16 Samjouren vid Vcs.
Läs gärna på mera om migrän. Bra att veta till nästa gång och jag tror att du kommer att känna igen dej i vad du beskrev åt mej. Läs gärna mera här. Enkelt beskrivet och informativt.
Sköt om dej! Med vänlig hälsning,  Annika   barnmorska - hälsovårdare