lekemi -vad hitta på?
14.07.2014
Leukemitjejjen här igen. Ikväll skall de lite äldre ungdomarna ha filmkväll i dagsalen här på sjukhuset, men grejjen är den att jag inte får fara å se, för att jag tydligen är för liten för filmen, jag vill också hitta på något med de mindre barnen isåfall blir det, jag tänkte att jag också vill se på film men int kan ja de när dagsalen är upptagen, ja vill också hitta på något, har ni några förslag på vad vi kan hitta på. Å ede nu så farligt om jg sku se på en film som e K14 va?
Angelica
Praktikant vid Decibel Angelica svarar

Ungdomsinformatörerna Sanna och Lena svarar
17.07.2014
Hej duu!
Voj ändå, vi förstår att det blir jobbigt när du inte får se filmer med de som är äldre. Men det är säkert bara dina vårdare och läkare som vill se till att du ska må så bra som möjligt. Åldersgränserna på filmer finns ju där av en anledning, det kan hända att man blir jätteledsen och upprörd av att se en film tex. Därför finns åldersgränserna där också, för man har nog mer känslomässiga resurser till att klara av att se såna saker ju äldre man är tyvärr... Vi har pratat om det här på kontoret tidigare faktiskt, när en av oss såg en film som hade högre åldersgräns än vad vi var då, en riktigt lätteläskig film, och efter det har vi inte kunnat se på skräckfilmer och minns bara hela tillfället som jättehemskt...
Men kunde du kanske nästa gång be att ni alla ser en film som har lägre åldersgräns? Så att du också fick se på filmen? :) Hoppas att du hade en någorlunda bra kväll ändå vännen <3
Jääättekraamaaaar <3
från Angelica, Lena och Sanna