Leukemi-idag är det såhär
30.07.2014
Första dagen pålänge jag har fått mat att hållas i mig, har ätit soppa och drack dendär äckliga saften man får här på morgonen-men då jag int orkar äta själv, när man bara inte har krafter så man orkar lyfta handen till munnen då mina vänner känns det taskigt. Idag blev jag för första gången på länge lyftad i rullstol. Så skönt att se något annat en isolering-jag är fri! Skall träffa Ida imorgon hon e min psykolog och så skall jag träffa sjukgymnasten, vi skall gympa lite med mina ben. För de blir så slöa o hängiga av allt sängliggande. Har legat sålänge att jag är allt sjuk i hela kroppen, har också ett sår på baken för att jag legat så länge och mycket. Har dessutom int vari i duschen så myki idag skall jag :/ Men med duschsäng, skönt endå att det nog är en modell för barn. Men det känns inte okej. Att någon tar av mig allt och tvättar mig utan att jag kan kämpa emot :'/

Ungdomsinformatören Lena svarar
30.07.2014
Hej!
Va fint att höra att du fått i dig lite ordentligt mat! Även om du inte ännu orkar äta själv så är det här en första steg mot att kunna göra det, fint! Duktiga du! Vad många framsteg du gjort igår, måste kännas härligt att få se annat än bara vyn från sängen när du fick ta en tur med rullstolen.
Bra att du får träffa din psykolog och sjukgymnasten, även om det kan kännas jobbigt att jobba med benen så görs det för ditt eget bästa - kämpa på, du klarar det!
Vi förstår att du tycker att det känns pinsamt att gå i dusch så att någon annan tvättar dig, men tänk hellre på känslan du har efteråt - att du är fräschare och får flera dagars liggande "borttvättat". Du behöver ju inte kämpa emot vårdarna när de tvättar dig, då blir det lättare och är fortare förbi - de gör ju det bara för ditt bästa vännen!
Hoppas på en lika bra dag idag, kramar! <3
Hälsar ungdomsinformatören Lena