leukemi =piss
29.06.2014
Nej det kommer inte bli någon skolstart alls för mig till hösten, utan den kommer bli en massa sjukhus-sovande. Leukemin e så tråkig, jag vill gå i skolan, ha kompisar och njuta av livet. Men jag e så TRÖTT på sjukhus såå trött. De har nu ordnat med en lärare vid sjukhuset så jag kommer få undervisning. Jag vill bli FRISK!!!
Snart kommer jag att måst göra ryggmergsprov om de hette så, jag har gjort de några gånger, de tar såååå sjuuuuukt vill bara gråta när jag tänker på det. Sist jag tog det gick det överstyr jag bara ropade o skrek och grät o andades snabbt. Jag har egentligen riktigt obehag av sjukhus! Idag har det varit en riktigt piss dag, hela dagen har gått ut på att gråta, i duschen grät jag när jag prövade gå grät jag, jag gick till dörren vid rummet sedan orkade jag inte gå mera, dessutom for jag själv Nu vill jag klara mig själv! Idag har de oxå bytt kateterslang åt mig, det tog såå sjukt så sjukt så sjukt så ja bara grät. Idag känns det bara som att jag har gråtit och blivit omskött. Idag e allt riktigt dåligt. Var just å köpte godis med min vårdare till kiosken , tänk att jag inte orkade gå så jag var med sängen till kiosken ALLT ÄR PISS!

Ungdomsinformatören Liselott svarar
Praktikant vid Decibel Angelica svarar
04.07.2014
Hej igen Leukemitjejen!
Voj vännen, vännen, att du ska måsta ha det så tungt. Våra hjärtan brölar här för dig så snoron rinner. Men kanske, kanske är det en bättre dag idag då du läser det här? Vi håller tummar och tår för det. Det finns sämre dagar - men det kommer alltid, alltid bättre dagar efteråt. Tro på det, håll fast vid den tanken och försök att härda ut när det känns pissigt!!
Och belöna dig själv när du orkat ta dig igenom olika saker som duschen eller kateterbyte. Försök tex att färdigt ha en bra film nerladdad att titta på på ipadden så att du genast får något annat att tänka på när jobbet är gjort. Eller godis och en bra bok. Eller en kram från mamma. Eller vadsomhelst som piggar upp dig och får dig att tänka på andra saker. Det känns säkert så mycket värre om du har tid att tänka och gråta och tycka att allt är pissigt efter det jobbiga, så försök att distrahera dig själv. Försök också gärna att hitta på saker att se fram emot. Det kan vara enkla saker som att be mamma ta med pizza från pizzerian imorgon eller annat som händer snart, men som du ändå får vänta på och se fram emot lite före.
Vi kom också att tänka på angående ipadden att där kan du ju laga låtlistor åt dig med glada och energifyllda låtar. Livet brukar kännas lite lättare när man lyssnar på bra musik! Be vem som helst som är lite yngre att hjälpa dig! Det finns en gratisversion av Spotify (det kommer bara lite reklam var tredje låt, men det orkar man nog med). Vi ska faktiskt ge dig länken till en av våra låtlistor som vi brukar lyssna på här på kontoret när vi behöver mera energi - ibland ställer vi oss till och med upp några minuter och fjant-dansar lite när vi suttit länge och svarat på frågor och är stela i axlarna :D Det ser inte klokt ut, vi lovar, men vi mår bra av det. Så hoppas att du också tycker om låtlistan. Där finns allt möjligt, men många av låtarna är filmmusik från tex Shrek och Bilar-filmen. http://open.spotify.com/user/iics/playlist/0dkvjdl99RBIhaiil1YIkY
Så håll ut, gumman, det kommer snart bättre dagar! Och kanske blev den här dagen en liten smula bättre nu av det här?
STOOOOOOOOOOOOOOOOOOR KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!!!
Hälsar ungdomsinformatören Liselott och storasyster-sommarjobbaren Angelica