Leukemitjejjen
11.05.2014
Hej igen, tack för svar på dom senaste frågona. Jag har inte tänkt på psykologisk hjälp förut, de har inte kommit i tankarna, jag har bara tänkt att detta e bara nått ja ska gå igenom, nu har jag bett om att få tala med någon, så kommer börja på torsdag, det är en barnpsykolog som har hand om barn och sjukdomar. Ja e lite rädd flr art berätta vad jag gått igenom.
Jag kommer även att lägga in katetern på onsdag, e jätte nervös, men jag har fått se hur det går till. Om jag inte skulle lägga in den, skulle inte minsa urinvägar fungera, eftersom kisset rinner hela tiden, så de e därför ja nu har blöja.
Jag e otroligt tacksam att ni gav mig svar, ni fick mig att tänka i andra banor, denna sjukdom e hemsk o jag hoppas verkligen att ingen skall behöva ha den. Jag behöver mycket hjälp med min personliga hygien o jag känner mig precis som en 3 åring de e tungt och jobbigt, det jag hatar mest av allt är att bli duschad det tar så ont, cvk:n svider när det far vatten dit. De e så jobbigt , jag brukar för det mesta gråta, då kanske ni förstår vilken otroligt hemsk ont de tar. Jag har även nu fått en person som ser till att jag har saker att göra, skall näligen vara in ganska länge på sjukhus. Ser framemot torsdag och på fredag skall jag och äta pizza med min person. Nu känner jag att jag orkar kämpa, fast det är pinsamt och tungt Jag skall bli frisk. leukemitjejjen

Ungdomsinformatörerna Liselott och Lena svarar
Ungdomsinformatören Sanna svarar
20.05.2014
Hej leukemitjejen!
Åååå vad underbart att höra att du låter gladare och mer optimistisk! Hoppas samtalet med psykologen gick bra, vi tror att det var precis vad du behöver för att få perspektiv och ork och förklaringar. Ge inte upp fastän det kanske kan kännas som att det inte blev supermycket bättre på en gång, det tar säkert tid att berätta om och gå igenom allt, liksom behandla allt som hänt i de egna tankarna och känslorna.
Jätteskönt att höra också att du fått en egen "person" som ska hänga med dig! Hoppas ni kommer att trivas riktigt bra tillsammans och njuuut nu av att göra roliga saker tillsammans! Även i de mörkaste tider kan till och med småsmå lampor lysa upp väldigt mycket!
Stooooooooor kraaaaaaaaam och vi tänker på dig! <3 :D
Hälsar ungdomsinformatörerna Liselott, Sanna och Lena