leukemitjejjen fortsätter
20.07.2014
Hej det är hemskt, så hemskt här, idag har ja spytt åtminstone 10 gånger, allt som jag äter kommer upp, har nog dropp och sondnäring.
Tänk ja har dropp, sond, kateter, dräner, cvk... Alla dessa slangar på mig är så många att jag inte vet själv vad de är. Får knarkmedicin också, men skötarna säger att jag inte får säga så så då blir de guldmedicinen istället. Smärtorna e så galna att jag bara gråter, jag fryser fast det är 27 grader utomhus, så ja ligger med en stor tjock täcke på mig, en vårdare har fickat Tor, så nu e han i skick oxå. I den lilla Tor finns all trygghet nu. Eftersom jag är isolerad har bara skötarna omkring mig
Angelica
Praktikant vid Decibel Angelica svarar

Ungdomsinformatörerna Sanna och Lena svarar
21.07.2014
Hej igen!
Ojojoj vilket jobbigt veckoslut du haft än en gång :(((( Men du klarade operationen iallafall, duktigt! Vi kan bara inbilla oss dina smärtor - stackars liten, gråt bara om det hjälper ens lite. Bra att du får ordentliga smärtstillande, men guldmedicinen tar ju inte bort smärtorna helt heller. Så illa som det låter måste du klara av smärtan än en gång, det kommer nog att lätta med tiden fastän det inte känns så nu. Tanken känns kanske såååå långt borta men den tiden kommer också, det hoppas, tror och litar vi på. För du är stark och värd det. <3
Bra att Tor blev fixad, han får nu föreställa alla dina nära och kära när du måste vara isolerad. Krama om Tor och tänk att värmen han ger är från just den personen som du då i den stunden behöver mest - din mamma, din pappa, din bror, en kompis - ja vem som helst, för vet du, alla tänker de på dig fastän de inte kan vara med dig. Krama om Tor för att få trygghet och tröst, men tro inte att du är ensam bara för att ingen kan vara där med dig.
Också vi skickar dig massor med kramar - kramkramkramkram!
Hälsar ungdomsinformatörerna Lena och Sanna och sommarjobbaren/storasystern Angelica