leukemitjejjens frågor
18.08.2014
Hej jag har ju skrivit in en massa frågor och nu skriver jag in till er pånytt, det är iallafall leukemitjejjen jag lever och mår botten, så dåligt, jag tror PÅRIKTIGT att jag aldrig mått såhär dåligt förut! Har ennu feber men det har åkt ner får läkemedel febernedsättande som supp om de hette så... :(
Jag har också jätte irriterad hud, speciellt där var min blöja sitter, det är rött och irriterande :( Har ett sår på baken, och jag vill helst ligga på sidan, magen, och int vara uppe alls vilket int alls funkar, eller jo.nog nu när jag har feber men annars. Säkert vet vårsarna vad de skall göra med den irriterade huden, men finns det nåt man själv kan göra? Tror det sku vara bra att slippa blöjan men det går ej enligt mina vårdare :( de sätter nog puder o nå sånt men de gör verkligen riktigt ont! Jag vill helst slippa det nu genast, kan man slippa det på momangen?
Jag har också varit väldigt ledsen för jag orkar inte göra något med mina händer, det är knappt så ja orka skriva in dehär, jag ritar int nåmer en va jag kan ;( har nog gympa program som jag gör varenda dag, riktigt löjliga övningar, som att lyfta ett ben i taget, lyfta en arm åså, å det enda jag kan säga att jag behöver hjälp med det, det är OTROLIGT TUNGT att ha det såhär. En till fråga om mina irriterade hud, kan vem som helst få såhär, alltså de e hela stjärten, och som slidan allt e rött o tar ont,så ont? Eller ede bara sjuka som får såhär?

Ungdomsinformatören Sanna svarar
26.08.2014
Hej, nu ligger vi igen efter med svaren :( Märker att du nog fått svar på någon senare fråga men att denna lämnat. Jag lider med dig över feber, irriterad hud och sår. Att dessutom få en suppositor där det gör ont kan ju inte heller vara det allra trevligaste :/ Men de vill säkert sätta febernedsättande via ändtarmen för att det ska börja verka så fort som möjligt. Det finns ju såklart puder och olika salvor att sätta mot irriterad hud, de sätter säkert allt vad de har på sjukhuset för att du ska få all lindring som bara går att få. Eventuellt kanske någon aloe vera produkt kunde hjälpa, det är ju välldigt läkande och helande. Men eftersom det hör till den sk. alternativa sidan så är det en sak som läkaren/vårdarna måste bestämma om. Om man börjar experimentera på egen hand kan det i värsta fall leda till någon korsreaktion som gör allt ännu värre.
Hoppas du inte har lika ont längre av det här ialla fall.
Kram från ungdomsinformatören Sanna