leukemitjejjens funderingar
09.08.2014
Klockan är snart halv 3 på natten och lilla jag kan inte sova jag har så smärtsamt, kan inte röra mig, jag vill ligga på sidan men när jag inte kan svänga mig så, men när klockan är tre så brukar natt vårdarna komma in, idag e de Isabell och Sofia. Borde kanske ringa på, men det känns så taskigt. Mina smärtor är olidliga snart det känns som hela skeletten skulle värka börjar vara van med smärta men de e ju precis int det bästa, jag stor tjutar nu när jg skriver det här. Ja e trött, hungrig, rädd, liten. Min kropp är så liten o jag själv är inte gammal. Jag tittade på biler från förr i tiden när man var frisk åh ja var så fin på bilderna nu eja nån liten mesigt barn som ligger o ropar gnäller o tar all för mycket tid. Men de känns lite så, när jag ser på bilderna när jag var frisk, så minns jag bara bra saker men när jag ser på bilder från nag blev sjuk tills nu ser jag inget POSItIVt int nå bra, en sjukdom för int med sig nå bra! Jag vill endå tro i allt elände att var dag är en sällsam gåva en skimrande möjlighet. Man skall vara nöjd med att man är frisk, nöjd över om man är sjuk, nöjd fast motgångar och strider, nöjd när inget går som det skall, livet är en gåva och med det finns möjligheter även fast hur svart morgondagen målas upp för en. Tack decibel, ni betyder jätte mycket för mig, de e skönt att skriva hit, fast jag inte får svar, vilket jag alltid får men det känns meningsfullt för jag kan gå bakåt å titta på hur jag haft det. Ni e fina typer o e all värda många kramar, jag vill krama er KRAM! <3

Ungdomsinformatören Sanna svarar
14.08.2014
Hej igen vännen <3
Vi ligger efter med svaren så du har fått flera andra svar redan sen du skickade in denna. Men vi jobbar vidare.
Du ska inte känna att det är taskigt att ringa på hjälp. Personalen finns där för dig och de vill hjälpa på alla sätt att du ska ha det lättare. Men om du inte frågar efter hjälp kan de inte veta vad de ska göra. Sluta tänka på att du skulle vara gnällig, ta för mycket tid eller nåt annat knäppt. Det är bara dumheter!!! Man kan inget att man blir sjuk, du är dessuotm jätte duktig och stark. Om du någon gång inte orkar hålla humöret uppe så är det helt ok. Ibland måste vi få släppa ut all ilska och frustration som vi har inom oss, det lättar på trycket lite och så mår vi bättre. Släpp ut lite mellan varven så du inte "kokar över" ;)
Du har så rätt i att en sjukdom inte för något bra med sig, åtm inte i första hand. Men det kommer olika saker emot oss i livet, vissa är bra och andra är mindre bra. Vi måste genom dem alla. Det är livet. Och det kommer något åt alla, på ett eller annat sätt.  Det sägs ju att ingen får mera än vad den orkar bära. Vi har ju redan märkt under tiden vi fått känna dig att du är en stark person, du har en massa positivt inom dig också fast det känns nattsvart ibland. Du har förmågan att ändå kunna se det fina och bra i alla situationer. Den här sjukdomen har säkert lärt dig en hel massa, en massa som du kommer att ha nytta och glädje av längre fram i livet. Allt som händer oos i livet formar oss till dem vi är. Utan dessa prövningar skulle vi inte bli de personer det är tänkt att vi ska bli.
Du har så fina och förståndiga tankar, vi vill gärna fortsätta dela dem med dig <3 Vi finns här för dig och ser fram emot flera tankar från dig. Tack för allt beröm, det värmer. Vi skickar dig en hel massa varma kramar tillbaka här från kontoret.
Ungdomsinformatörerna Sanna, Liselott och Lena