leukemitjejjens kvällsfunderingar
21.08.2014
Idag har jag INTE SPYTT, INTE HAFT DIARRE! Mycket ovanligt ska ja säga, det e längesedan jag int ha klarat mig utan båda, peppar peppar!!!! Min kropp e nog otroligt trött och liten, händerna, fötterna, kroppen, musklerna, huvudet alltalltallt värker, trots detta promenerade jag idag med hjälp av två vårdare och en som gick bakom mig med min stol, benen var så sjuka, och jag grät o grät o grät och skrek o skrek o skrek, men jag ville gå jag ville GÅ,man blir int nå bättre av att ligga i sängen. Min stjärt e fortfarande så sjuk så sjuk så sjuk :(( jag blir så ledsen, nu vill jag slippa ALLT!
Munnen e dock bra, men äter nog endast flytande mat, och mera PEG-mat än vanlig mat, eftersom jag inte orkar stå ut med att någon hjälper till vid maten och sondnäringen hålls bättre i kroppen... Får hela tiden en massa vykort, idag fick jag av min klass, ett kort och ett tovat hjärta, men tack, jag vet men jag orkar inte känna mig speciell nåmera, alla andra e som jag, alla andra borde också få ett tovat hjärta o kort, som tur var har jag så härlig familj som förstår att ta hand om min fina bror, han behöver precis lika myki kärlek som jag o det får han de tvivlar ja int på, han e fin han min bror, jag saknar alla stunder när vi hela familjen satt framför tvn, när vi cyklade, när vi var vid villan JAG SAKNAR MITT FRISKA LIV! Nu får no cancern dra iväg till rymden, imorgon blir det cellgiftsbehandling :( så då blir det gråt och spyande. Ja just ja glömde skriva att jag även börjat gå i skola, nlir lärd i sängen, lite annorlunda en vanlig skola ....

Ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna svarar
26.08.2014
Hej igen vännen!
Vi skickar ännu en jättebamsekraaaaaam åt dig, gumman! <3 Det är alltid lika skönt att höra av dig och höra hur du har det!
Vad roligt med att du fått börja gå i skola! Och du har nog den snärtigaste pulpet vi någonsin hört om - tänk hur många elever som drömt om att få ligga i sängen i skolan istället för att sitta i en hård träpulpet med obekväm stol ;) Men hursomhelst är det kanske skönt med lite hjärngympa, att få lära sig något igen? Och så blir skillnaden inte så stor när du börjar i vanlig skola igen en vacker dag. Så även om det säkert är tungt att koncentrera sig, så tänk att det bara gör gott och att det handlar om att vara van. Det är ju ett tag sedan nu du var i skola, så inte så konstigt om det känns lite trögt i början. Vilket är annars ditt favoritämne?
Vi förstår att du saknar din familj, villan, att cykla och allt annat från ditt vanliga liv. Det är okej. Säkert kan minnena göra ont att minnas, men samtidigt gör de nog mera gott än ont, tror vi. Minnena och ditt vanliga liv är det som är du på riktigt, den här tjejen i sängen är bara tillfälligt du och den här tiden kommer att gå förbi. Att minnas ditt vanliga liv och drömma om hur det ska bli sedan när du kommer tillbaka till det som frisk, det är de sakerna som skapar dig och det pussel som bilden av ditt liv är. Den här tiden som sjuk är bara ett par tre pusselbitar av hela stora pusslet. Minns det gumman <3
Hälsar ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna