Må lekemindödarmig
07.08.2014
Nu sku jag ha lust att ropa styggt! Jag e så arma arg över mina 19 kg, vet ni att jag måsta ner ennu 1 kg. Tycker de fåt böri räck nu me allt. Fick nå av tandläkaren så min mun har blivit lite bättre av det, de e nå medelgrejjs som jah int förstår mig på men som tur var förstår sig vårdarna på sånt. Idag har jag hittills fått så mycke mat att jag börjat må illa. Jag klarar inte av stora portioner o ennu sond på det när jag inte kan äta mera. Tror ni det sku vara farligt att fara i bastun? Jag sku vila i bastun, men då måst man ju i dusch efteråt, men när jag har så kallt! Hanna en av min vårdare sa att jag int får fara i bastun, men hon sa inte varför, int ede väl så farligt...

Ungdomsinformatören Sanna svarar
14.08.2014
Hej vännen <3
Vi hinner inte riktigt med nu just, märker att vi svarat på nån "nyare" fråga från dig och att det lämnat någon "äldre". Men du vet att fastän vi inte alltid hinner med att svara på dina frågor så hinner vi alltid läsa dem <3 vi kanske tänker att den måste jag återkomma till, den behöver lite mera tid och eftertanke. Och så far det hastigt någon dag och du hinner skicka en ny. Vi är jätte glada att vi får dela din vardag och vill gärna fortsätta vara en del av den så fortsätt skriv in hit till oss så skriver vi nog svar. Vilken tur att det ändå finns saker som kan ge dig lite lindring i allt elände, syftar nu på "gurgelvätskan" för tänderna. Vi kan inte säga om du kan fara i bastun eller inte, men fråga av vårdarna de är experter och vet vad du kan och inte kan göra. Om de säger att du inte får fara i bastun så är det säkert så, men be dem förklara varför så att du inte behöver fundera och grubbla över det. Säg också till att du fryser så kanske de kan sätta mera täcken till dig eller nån värmefilt, varma sockor kan också hjälpa. De är till för att hjälpa dig men de kan ju inte läsa dina tankar ;)
Hoppas du har en bättre dag nu när du läser detta,
hälsar ungdomsinformatören Sanna