Molluscum
26.12.2022
Hej! Jag undrar hur mycket det skulle kosta att ta bort molluscum från penisen. Jag har varit hos läkare och det är bara en molluscum på min penis. Vilka olika alternativ finns det och vad kommer det att kosta? Vad behöver man för försäkring?
S.S

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
28.12.2022
Hej,
Tyvärr är det mycket svårt för mig att svara på vad det skulle kosta att ta bort den (det kan nog ingen göra bara på basen av en text, med andra ord kräver det nog en undersökning.). Jag föreslår att du börjar med att boka en tid till en läkare på hvc som kan ta ställning till huruvida ingreppet kan göras kommunalt. Om det inte är möjligt så kan du boka en tid vid någon privat läkarmottagning och be en läkare där ta ställning till saken och vad det i så fall skulle kosta.
Hälsningar
Tessi