Mörk urin
13.11.2013
Min urin har varit mörk orange i ca, 3 månader nu. ÄR ej gul i ögonen .Drak ca,15 cl sprit om dagen och öl inget annan vätska . Men har slutat med det sen ca, 10 dagar sen .har haft hepatit b ,även c men den försvan , och det är minst 5 år sen . har även haft problem med prostatan även det för många år sen . tar metadon var dag i låg dos .har även mycket gaser i magen . är för tillfälligt i Thailand , har varit här i 4 mån och värmen gör så man svettas en hel del. men som jag nämnde dricker jag bara vatten och energi drink nu. ska åter till Sverige om ca,1-2 mån . Är 60 år och orolig. orolig

Ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna svarar
13.11.2013
Hej!
Den här portalen är menad för österbottniska ungdomar i åldern 13-25, men vi gör ett undantag här nu eftersom svaret på din fråga är mycket enkelt: Uppsök läkare. Nu! Mörk urin är ett tecken på att något är allvarligt på tok och det blir inte bättre av att du drar dig för att gå till en läkare. Beställ en tid nu.
Tills dess kan du få mera info - fast troligen samma svar - på andra sajter där man kan fråga läkare, tex svenska netdoktor.se eller finska Yles Webbdoktor.
Hälsar ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna