munkanser??
28.06.2015
jag har använt snus ungefär 6 månader och nu har ja fått röda prickar i insidan av kinden som ändar varje dag t.ex. far bort, blir nya prickar. Så jag vet inte vad det är, är det munkanser?

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
30.06.2015
Hejsan! Nej du - det låter inte som muncancer eftersom det försvinner emellanåt.
Men på basen av din text kan jag inte ge diagnos. Ring din hvc och boka en tid till en sjukskötare så du får fara och visa din mun. Du hittar telefonnumret på kommunens hemsida.
Sen kan du ju gissa vad jag tycker om snusandet; Usch o fy... Du är inte precis snäll mot din kropp. Kan du fundera ut någonting annat istället som inte skulle vara så farligt och skadligt?
Var rädd om dej! Med vänlig hälsning,  Annika      barnmorska - hälsovårdare