Neurolog?
10.01.2015
Hej.
Jag skulle behöva veta var någonstans i Finland det finns experter på ansiktets nerver.
Har varit till många neurologer men ingen verkar vara expert på just nerverna i pannan, som bl.a. trigeminusnerven! Måste ha hjälp! Snälla, vet ni var jag kan få tag på någon expert? Det känns bara hopplöst nu. Har lidit i 14 år och vill bli av med mina besvär i pannan.. Desperat

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
16.01.2015
Hej Desperat! Det är en utmanande fråga du ställer! :) Du skulle säkert kunna vända dej till någon av neurologerna som har skött dej och be om hjälp. Anser de att du behöver remitteras vidare till expert? Finns det ytterligare hjälp att få?! Eller finns det en specialiserad neurolog som de känner till som de skulle rekommendera? Det kan ju hända att det inte ens finns på privata marknaden såna specialiserade neurologer att tillgå! Finland kryllar ju inte precis av neurologer - och speciellt inte Österbotten! ;)
Men jag gillar utmaningar och ska försöka fråga runt lite bland mina läkarkollegor! Jag sätter till kommentar här inom januari månad om jag får tag i något hett tips. :)
Lycka till o hoppas du får hjälp!
Med vänlig hälsning,       Annika    barnmorska-hälsovårdare