Ont i benen
16.12.2014
Hej!
Jag har haft gropar(som djupast 1/2cm) i benen (alltså skelettet) en längre tid, typ i 6 år. Vissa kvällar gör det så ont så att jag inte kan sova, och ibland när jag går och springer mycket. Jag har visat åt skolhälsovårdaren för 4 år sen men hon sa att alla har så, och jag har frågat av alla jag känner och ingen av dom har sådana och jag har sökt på nätet och ingenstans står det något om det. Är det farligt att ha såna gropar? Öh

Ungdomsinformatören Sanna svarar
22.12.2014
Hejsan, det låter lite mysko med gropar i benen. Men om du faktiskt visat för skolhälsovårdaren och hon menade att det är ok så vet jag inte om vi kan ge något bättre svar. Det är nästan så att du borde gå och visa upp dig en gång till. Kanske du kan beställa tid till Hvc nu under lovet? Under din kommuns hemsidor finns telefonnummer vart man ska vända sig. Om inte annat så borde du kanske få värkmedicin eller något. Har du prövat med liniment? Eventuellt kunde det också funka. Jag ska ännu kolla upp med en av våra experter och sätter in mera svar här under ifall jag får veta mera.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna