ont i magen
13.08.2014
nu de senaste dagarna hat jag fått ont i magen. eller ded ät som inte så långt inne. det är runt min navel.känner inte alls av det i vanliga fall bara om jag ligger moy på nåt vis eller om jag trycker där.det är som en sjuk kant eller det känns som en trästicka.det är som det ska vara en cm inåt. vad kan detta vara? började för en vecka sedan äta nå pille med svampar på flrpackningen men minns inte nu vad de heter men det var 120 tabletter. kan det ha att göra med dem? jätte orolig :(

Kouluterveydenhoitaja/seksuaalineuvoja Tessi svarar
14.08.2014
Hej.
Det är nog jättesvårt att veta vad smärtan kan bero på på basen av ett mail, så mitt korta och enkla svar är att om du fortfarande har ont och om du fortfarande känner av "stickan" inne i magen så borde du gå och tala med en sjukskötare/hälsovårdare om saken. Det finns så många tilläggsfrågor man måste ställa då det gäller "ont i magen", eftersom det kan bero på så väldigt många olika saker. Och om det, som du skriver, känns som en hård kant inne under huden så är det nog bra om du blir undersökt och vid behov skickad vidare till en läkare.
Hälsningar
Tessi