PANIIK PANIIK ANOREXI!
03.09.2014
Ja hörni vägningen gick inte bra. Rullstol ner till vår hälsovårdare, jag försökte nog hela tiden stiga upp JAG VÄGRAR! Hälsovårdaren drog in mig ungefär och då började jag gråta- vi satt där i över 1h förrän hon fick övertalat mig att väga mig baklänges och allt, jag vill se vad jag väger int kan jag annars veta hur allt framskrider, jag vet att jag måste gå upp i vikt men JAG VILL INTE DET! JAG VILL GÅ NER! Varför varför får jag inte styra och ställa mitt liv själv SKIT HELVETE skitliv

Ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna svarar
10.09.2014
Hej igen!
Voj vännen att det är så där jobbigt nu ):. Vi känner med dig.
Samtidigt vet vi inte riktigt hur vi ska kunna hjälpa dig vidare. Det är dina vårdare som är experterna här. Det är de som känner dig och som kan allt om ätstörningar och hur de ska behandlas för att man på sikt ska bli botad. Den här sjukdomen kräver specialistkunskap - och den har du ju där omkring dig nu. Så försök att faktiskt lyssna på dem och göra som de vill att du ska göra. Tänk på det lite mera som om du hade någon annan allvarlig sjukdom, som hjärntumör. Då skulle du lita på att dina läkare kan bäst och vet bäst för dig? Då skulle du lita på att de kan din sjukdom, inte du, och de kan behandla den och bota dig? Lyssna på dem nu, lita på dem.
Stooooooooooooooooooor kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam
Hälsar ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna