pånytt&pånytt
11.06.2014
Ni börjar nog säker få led på mig när jag skriver så myki, hahha...
Jag testade med en gummibåt å de gick faktiskt helt bra i duschen, den dagen men de va ju int kul osv.. Har sagt om barnspråket å di sa att di ska tänka på de men de sa att de esvårt att komma ihåg när jag e så liten till växten och är liten. Hon skrattade och kramade mig hon tycker jag har så fina funderingar hondä ena. De e allvarligt med cancern den har tagit en paus pånå sätt försöka läkaren förklara o den måst böri bli kättre NU annars kan de vara försent, men de gör int nå för då får jag träffa Fia i molnen Fia e en kompis som kag böt klisterbilder med i sjukhuset hon bodde i mitt rum men hon dog i förra veckan av nån slags cancer... Jag saknar henne, kanske vi synns snart <3
Jag föll ur sängen inatt jag tänkte att jag skulle klara av att sova utan sidostöd och det tog jätte ont:-O. Började ator tjuta katern for ut jag tjutade tills jag somnade. Ibland har jag oxå svårt att somna, men brukar då får sitta i någons famn o somna där så lägger de mig i sängen sedan de e faktiskt riktigt skönt med att vara i någons famn de ger en trygghet leukemitjejjen

Ungdomsinformatören Liselott svarar
Praktikant vid Decibel Angelica svarar
17.06.2014
Hej igen leukemitjejjen!
Vad bra att du prövade med vårt tips om gummibåt i duschen - kanske finns det ännu något som funkar ännu bättre? Igen, använd fantasin! Fast det kanske inte går att göra så mycket åt att det gör ont när det kommer vatten på såren. Kanske du kunde fundera på något tillsammans med dina vårdare, personen och föräldrar som du kunde se fram emot under tiden du duschar, som kanske kunde göra smärtan lite enklare - mentalt i alla fall - att bära? Vi lider så med dig, vännen, och önskar att det fanns något vi kunde göra för dig...
Det är också skönt att höra att du sa till om det här med babyspråk. De kommer nog att tänka på vilken röst och på vilket sätt de pratar med dig nu, och huvudsaken är ju ändå att du vet att de nog menar väl.
Det är däremot ledsamt att höra att cancern tagit en paus nu och vi kan bara hoppas att den "håxar" sig och börjar försvinna snabbare nu snart. Det låter också bra att du har Fia i molnen som väntar på dig - men minns att hon nog orkar vänta fast ett helt långt liv på dig, så fast du blir helt frisk så får du nog träffa henne igen senare. Vi hoppas också att du kan tala med någon om dina känslor om Fia och om döden. Den kommer inte närmare bara för att man pratar om den, och att förlora en kompis är alltid tungt och det behöver man prata om.
Vi har en del tips på hur man ska somna lättare här på Decibel, du kan läsa dem på infosidorna om Sömn - men att somna i någons famn måste nog vara det bästa insomningssättet i världen! Så njut av det, vännen!
Ännu en stooooooooooooor kraaaaaaaaaaaaaaaaam skickar vi, och fortsätter tänka på dig! <3
Hälsar ungdomsinformatören Liselott och Storasyster-sommarjobbaren Angelica