Röd i hårbottnen
04.02.2016
Hej hej!
Jag har en röd fläck i hårbottnen ovanför nacken.. Jag har kort hår på sidorna så detta stör mig lite och undrar vad det kan vara och hur jag kan få bort fläcken. IngenAning

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
08.02.2016
Hej,
Det är väldigt svårt att veta vad det är för sorts fläck du har i hårbottnet eftersom jag inte vet hur det ser ur. Har fläcken funnits där länge eller har den kommit nyligen? Kliar den?
Jag föreslår att du skulle gå och visa den för din skolhälsovårdare. Hon kan då se om det är frågan om ett födelsemärke eller nån sorts eksem, och vilken behandling som isåfall kunde hjälpa bäst.
Gå och snacka med henne så vet du mer sen.
Kram
Tessi