så här är det nu Leukemiflickan
28.07.2014
Leukemitjejjen här med helgens raport :D
Ja ni, tung helg med myki smärtor och mycket gråt och elände. En av min vårdare var och köpte ny byxor åt mig vi har tittat i katloger och så for hon och köpte det jag lade kryss för fick välja sju plagg. Men de eju väldigt väldigt små i storleken ibt för att ja nu vr stor före jag fick cancer och gick ner i vikt, men riktigt seriöst så tror jag många 4-6åringar skulle kunna ha dem. Det känns så taskigt, men int kan man endå tänka så. Nog. kommer jag gå upo i vikt sedan när maten böra hållas i mig och diarren slutar-för allt har fortsatt diarren och kräkningar... Nutridrinkar har jag några fått att hållas i mig.
Idag lagade jag en tavla åt mina vårdare till deras kansli-den skall jag ge när jag blir FRISK. Ja just det jag har bestämt att jag skall bli frisk!!!
Dränerna är borta, men sonden, cvk:n o droppet ligger kvar plus en maskin som ger mig extra luft till natten. Konstiga mokajenger har jag omkring mig vissa har ljud och vissa inte. Min mun e helt förstörd, brukar ha isbitar i så den inte skall värka så mycket. Igår sov jag riktigt bra på natten, det berodde nog på att jag hade en vårdare som var med mig hela långa natten. Jag var nog vaken några gånger när de svängde på mig och en gång när jag hade smärtor men då somnade jag nog om. Tor och Ove är viktiga varelser utan dom skulle det inte gå... Tack för att ni är så snälla o fina underbara människor Tack decibel!
Angelica
Praktikant vid Decibel Angelica svarar

Ungdomsinformatörerna Sanna och Lena svarar
29.07.2014
Hej gumman!
Vad fint att du skriver och rapporterar åt oss hur du har det, det är vi jäätteglada för <3
Vi kan bara tänka oss hur jobbigt du har det med alla smärtor och slangar. Men du har helt rätt inställning: du ska bli frisk. Du SKA bli frisk!!! Intala dig själv det hela hela tiden, också när du har som mest smärtor. Vad härligt att du gjort en tavla åt dina vårdare, det kommer de helt säkert att bli jätteglada över <3 Du är fin du!!
Försök också tänka på alla de här positiva sakerna som ändå händer. Att du fick välja kläder till exempel. Tänk inte på att du väger så lite just nu – du går nog upp i vikt sen, precis som du skriver själv. Vi hoppas, hoppas, hoppas och ber och håller alla tummar och tår att maten ska börja hållas i dig snart.
Vi är så glada för att du har vårdare som bryr sig så mycket om dig. Och att du har Tor och Ove.
Du skriver tack åt oss och vi kan bara säga tack tillbaka!! Tack för att du hör av dig och berättar hur du har det. Vi är så glada om vi bara kan hjälpa dig att känna dig ens lite lite lite bättre på dagarna där.
KRAAAAAM!!!!!
från Angelica, Lena och Sanna