så himla förkyld
07.09.2014
Alltså alltså jag håller på få spunk! imorgon e jag in på 5 veckan med FÖRKYLNING, det har int blivi bättre bara sämre men nu har det hållits på samma nivå i 2 veckor. Hostar o hostar o har så täppt näsa och är riktigt hes. Jag har no vari till läkaren men inga värden e förhöjda öronen var bara fast så de spolade ur dem. E så trött på förkylningen, int kan ja sporta heller. Jag elittränar men int kan ja vara. Förra gången jag var förkyld drog jag ju på mig en hjärtsäcks\hjärtmuskel inflammation. Men nu har jag tagit lugnt i 5veckor o det blir inte bättre :/

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
11.09.2014
Hej,
Ja förkylning är inte så kul, och det lönar sig att ta det på allavr och sköta om sig så klarar man sig förhoppningsvis utan komplikationer och följdsjukdomar. Speciellt om man idrottar mycket lönar det sig att hålla upp med träningen medan man inte är i skick - annars får man lätt betala för det senare.
Jag tycker att du skall besöka läkare pånytt så de får lyssna på dina lungor och ta nya prover. Det finns även prover som kanske inte togs på dig första gången som man brukar kolla upp vid långvariga förkylningar. Bättre att kolla upp det i tid än att dra på sig en till följdsjukdom.
Hälsningar
Tessi