snälla hjälp mig nu Genast anorexiakvinnan
21.07.2014
hej snälla hjälp mig nu genast, allt känns så dystert. Idag vill jag få bort min sond, jag vill äta vanlig mat, men då ångesten blir så stor, flera gånger har jag spytt, gömt, kastat bort, det har flyfit tallrikar i väggen osvosv... Ja vill bort bort bort härifrån, och jag vet att det inte går med sond åååh dummadumma mig
Angelica
Praktikant vid Decibel Angelica svarar

Ungdomsinformatören Sanna svarar
21.07.2014
Hej kämpen!
Vad ledsamt att du har sån akut ångest nu. Det gör ont i hjärtat att läsa om när maten och ätandet blir så där tungt. <3 KÄMPA!
Det slog oss en sån här grej: har du nån psykolog/terapeut där på avdelningen som du pratar med? Eller kanske någon vårdare som betyder speciellt mycket för dig? Finns det någon du kan prata med när ångesten blir så här stark? Eller så här enkelt: finns det nån du litar på där på avdelningen så mycket att du skulle klara av att berätta hurudan din ångest är?
Vi hoppas så att du har det. Och att du klarar av att använda dig av den kontakten. Sådana personer är ovärderliga och de behövs verkligen när ångesten blir så stark som du beskriver den. Vårdarna finns ju där för dig, inte bara för att hjälpa dig att äta igen utan också för att kämpa tillsammans med dig mot din ångest. De är på din sida!!
Försök nu bara att andas. Ta det en sekund i taget. Vi förstår så väl att du vill bort därifrån, men tänk ändå så här: du är på en trygg plats nu. Ditt liv kommer att bli bättre. Du kommer att orka.
Vaaaarma kramar <3
från Angelica och Sanna