snälla svara genast-stronggirlbeatanorexiax3
14.07.2014
godmorgon, jag behöver råd NU GENAST! Det är så att jag nu inte vill stiga opp, för idag skall jag på hälsogranskning, vågen-jag skall stå på vågen, jag har säkert gått upp en massa kg sedan ja börjat äta-HJÄLP!
Angelica
Praktikant vid Decibel Angelica svarar

Ungdomsinformatörerna Sanna och Lena svarar
14.07.2014
Hej gumman!
För det första: andas. Tänk på dina mål. Du ska ju ur det här nu, visst? <3
Försök nu att läsa det här som dig själv, med all din envishet och styrka, försök att inte låta anoreximonstret läsa det här ur sin synvinkel och låt henne inte berätta för dig att ”nu ljuger de där typerna på db”. För vet du vad, den här texten tyder på att du låter anoreximonstrets röster överrösta dina egna. Hon vill inte se att du gått upp i vikt, men det är något som DU ska sträva efter. Ett friskt liv. En frisk anorexikämpe!
Okej? Har du försökt få tyst på henne? <3
För så här är det: vi förstår att det känns sjukt jobbigt att se på vågen ifall du gått upp i vikt, men vännen, lika mycket som du måste äta för att få tillbaka livet så måste du också gå upp i vikt. De två hänger liksom ihop, hur ont det än gör.
Skulle du kunna tänka dig att berätta för hälsovårdaren om hur tufft det är att stå på vågen och se ifall siffrorna har förändrats? Så kan hen ta det lugnt med dig, låta dig andas och fokusera, kanske prata om nåt annat samtidigt?
Vi hejar på dig, precis som vanligt. Du klarar detta!!!
Pepp, pepp, mera pepp och massa kramar!
hälsar storasyster/sommarjobbare Angelica och ungdomsinformatörerna Sanna och Lena