stämpladmedångestochanorexi
30.07.2014
Jag önskar att jag idag skulle kunna säga YESS jag är frisk kampen mot anorexin är ändad! Men ne-hhe så arma idiotiskt att NU ennu en gång ennu EN GÅNG ha sond, tror ni det går nejnejnej ångesten blir för stark åååhh

Ungdomsinformatören Sanna svarar
01.08.2014
Hej vännen,
Jag kan förstå att det känns jobbigt och trist och alldeles hopplöst mellan varven. Men du har en sjukdom som är ganska så allvarlig. Det hör till att det kommer både bättre och sämre dagar. Vissa framsteg känns säkert som att YESS nu har jag fixat detta myrsteg men ändå ett steg i rätt riktning. Och sen kommer det dagar då allt känns botten och som att du måste börja om från början :( Men det hör till, tyvärr så är det något som alla måste genom. Det finns ingen som varit tillräckligt sjuk som kan glida fram på ett bananskal mot att bli frisk. Försök att koncentrera dig på de bra dagarna, de sakerna som går bra som visar att du är på rätt väg, bort från sjukdomen. Försök att inte deppa ihop över bakslagen som också kommer att komma genom hela din väg tillbaka. Tänk att när det kommer ett bakslag så kan det bara bli bättre, för efter något dåligt måste det komma något bra. Du bestämmer att det ska komma något bra! Det behöver inte vara nån stor grej men ändå nåt litet tecken på att nu går det uppåt igen.
Jag håller tummar och tår för att du ska orka kämpa vidare, hör gärna av dig igen, vi finns här för dig <3
Kram från ungdomsinformatören Sanna