Stickningar i tån
06.09.2015
Hej!
För några dagar sedan började jag känna slags stickningar i ena tån på höger fot, tror det är tredje tån. Lite osäker eftersom min andra och tredje tå är ihopväxta. Lite som den känsla som när foten har domnat bort, fast lite värre. Jag vill ogärna gå så att tån rör i marken då jag går då det då sticker till. Kan det vara någon nerv eller liknande?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
07.09.2015
Hej,
Hmm.. jag kan inte svara på vad stickningarna i din tå beror på, men du skriver att din andra och tredje tå är ihopväxta, så min tippning är att det kan ha med det att göra? Jag tycker att du skall kolla upp saken. Jag tror knappast att det i sig är någotning allvarligt, men om stickningarna håller i sig så är det ju irriterande och det kanske kan/borde göras någonting åt det. Speciellt krångligt är det ju om du inte kan gå på foten för att det känns obehagligt.
Du kanske kan börja med att gå till din skolhälsovårdare och visa upp tån, eller så kan du ringa till hvc och boka tid till en sjukskötare där för att visa upp tån och diskutera.
Kram
Tessi