strongbeatanorexia Färdigt!
14.07.2014
Hej, det är över nu, jag har vägt mig och varit på hälsogranskning, oj det tog länge att komma opp imorn, jag vet int hur många gånger min vårdare var in o kikade på mig, o jag låtsades sova, de här var en sån jobbig grej för mig. Men till sist sa vårdaren att nu måst du stiga opp, så vi får något gjort idag...
For på hälsogranskning efter alla morgonbestyr, mina vårdare har täckt speglarna över allt och var med mig på hälsogranskning. Grejjen var den att jg måste väga mig baklänges jag fick inte vet vad jg väger åså. Nu efteråt är det oerhört svårt att fokusera på att jag skall äta-men jag ska göra det! Men rösterna är så starka o skrämmande o ångesten e otroligt stark. Slutar jag äta blir det värre, för strax jag ger ett tecken så lägger de in tub. Men jag vill inte tillbakas NEJNEJNEJ!!! Nu skall jag Bli Frisk!!!

Ungdomsinformatörerna Sanna och Lena svarar
16.07.2014
Hej!
Precis så, kämpa på trots de skrämmande rösterna! Du är starkare än rösterna, du klarar det, en måltid, en munsbit åt gången! DU är stark och DU kan bli frisk!
Och hej, tänk på saken såhär: du klarade att stiga upp, att väga dig och gå på hälsogranskningen även om det kändes tungt och jobbigt. Det var en fight som du vann, inte rösterna.
Du får nog bli van med att speglarna är täckta och att du inte får se vågen på en stund, men det är bara för ditt eget bästa, det vet du innerst inne. Det är för att göra DIG starkare och få tyst på rösterna och ångesten.
Och det går att få tyst på dem, en dag i taget, så småningom. Du klarar det.
<3 Massor med kramar skickar ungdomsinformatörerna Lena och Sanna