tinnitus Igen
23.04.2015
Hej! Jag frågade om tinnitus förut i veckN och fick svaret att det nog var min förkylning, men nu snorar jag inte mycket längre och det pipar firtfarande. Ikväll är det högre än vanligt, jag har svårt att sova för det är så pass högt att jag inte riktigt kan filtrera bort det med tankarna. Var till hälsovårdare och hon sa att mina öron inte ser konstiga ut. Jag har ingen historia av öroninflammationer. Jag är livrädd att det ska bli högre än det redan är! Julia

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
24.04.2015
Hejsan Julia! Fint att din förkylning börjat ge sig. Provade du nässprayen? Jag tror fortfarande att dina trumhinnor är lite inåtdragna. Kollade månne skolhälsovårdaren på det eller tittade hon bara efter en öroninflammation? Testade hon med tympmätaren? Med den kan man få en kurva som visar på inåtdragna trumhinnor.
Ifall du inte har testat med nässpray behöver du hämta från apoteket. Jag tycker också att du ska gå tillbaka till hälsovårdaren och berätta att pipandet finns kvar och be om en ny kontroll.
Lycka till och hoppas pipandet ger med sig!
Med vänlig hälsning,  Annika       barnmorska - hälsovårdare