bli slickad av hund
16.12.2013
Hej. Är det farligt att bli slickad i underlivet av en hund? (: om hunden inte har tvättat sig i baken på en lång stund och den gör det frivilligt (att man INTE håller fast den) är det väl OK? Jag har absolut inte gjort detta men jag fick en sådan underlig fråga i huvudet som jag vill ha svar på :) oloi

Ungdomsinformatörerna Liselott och Lena svarar
16.12.2013
Hej!
Nej, det är inte hälsosamt att låta en hund slicka en i underlivet. Det är bra att du frågade i alla fall, så att vi får förklara åt dig hur det ligger till.
För det första är det inte moraliskt eller juridiskt okej. Se, du njuter ju troligen i så fall av det och då blir det en sexuell handling mellan ett djur och en människa och det är helt fel både enligt lagen och enligt den etiska lag som vi alla människor borde följa. Inte okej, alltså.
Sedan så är det inte hälsosamt åt ditt underliv. Inte enbart för att hunden kan ha slickat sig själv i baken - och eventuellt fått bakterier eller till och med parasiter i saliven därifrån (även om hundar har otroligt mycket bakteriedödande medel i saliven). Hunden kan ju också ha ätit något "intressant", som ruttet gräs, kaninbajs eller träkäppar. De har ju en ovana att tycka att allt möjligt konstigt är gott - tex att tugga på använda trosor ur tvättkorgen... Hundar har nog en av de "renaste" munnarna av alla husdjur, till och med mera bakteriedödande ämnen i saliven än vad katter har och långt mer än vad människor har. Men just de här bakteriedödande ämnena är inte bra för underlivets egen naturliga, goda bakterieflora. I en vanlig tjejs underliv finns en stor mängd "goda bobbor" som är vårt eget försvar mot bakterier, smuts och annat som kan skada oss. Tar hundens saliv bort det skyddet dessutom, så är ju sannolikheten ännu större att tjejen får en infektion eller liknande.
Så nä, det är ingen bra idé alls att låta hunden slicka en mellan benen. Det finns andra och bättre sätt att onanera på.
Fråga mera bara ifall det är något mer du undrar över - det finns inga för konstiga frågor!
Hälsar ungdomsinformatörerna Liselott och Lena