Blöda efter pulla
30.04.2018
Hej, igår var jag med min kille, vi börja smeka varandra osv, sedan började han pulla mig, först med ett finger och sedan la han in en till, så två fingrar. Jsg har aldrig pullat själv och nu efter det har jag ganska ont i min fitta och blödde lite grann också. Jag är verkligen jätte orolig och vet inte vad jag ska göra, allt det här hände igår och har fortfarande ont och blöder.

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
03.05.2018
Hej.
Jag tror inte att du behöver vara orolig. Då man  är upphetsad så är det ju mycket blod som samlas i vävnaderna i slidan, så om man då får ett litet sår så kan det blöda ganska mycket trots att själva såret inte är så stort. Antagligen har han i misstag rispat upp ett sår med naglarna, eller också är det slidkransen som blöder lite. Man kan känna sig lite öm, men blödningen borde upphöra ganska snabbt.
Största risken med att någon för upp fingrarna i slidan är 1) att personen är oförsiktig eller inte riktigt vet hur hen skall göra, eller 2) att personen har smutsiga händer. Men dessa saker är ju inte livshotande eller allvarliga.
OM blödningen skulle vara riklig eller inte upphör inom några dagar, eller du tycker att smärtan ökar så kan du kontakta en ungdomsmottagning eller vårdcentral, men jag är nästan säker på att det är din slidkrans som spruckit lite (på samma sätt som den kan göra vid det första samlaget) och isåfall upphör det antagligen att blöda inom ett par dagar.
Säg åt honom att ta det försiktigare om du tycker att det gjorde ont också medan han höll på, men annars är det bara att fortsätta.
Kram
Tessi